Entrustable professional activities: report on the implementation experience in a pediatric emergency medicine fellowship program
Main Article Content
Abstract
-
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
1. McGaghie WC, Miller GE, Sajid AW, Telder T. Competency-based
curriculum development on medical education: an introduction.
Public Health Pap. 1978;(68):11-91.
2. Perrenoud P. Construir as Competências Desde a Escola. Porto
Alegre: ArtMed; 1999.
3. Frank JR, Mungroo R, Ahmad Y, Wang M, de Rossi S, Horsley T.
Toward a definition of competency-based education in medicine:
a systematic review of published definitions. Med Teach.
2010;32(8):631-7.
4. Frank JR, Snell L, Sherbino J, editors. CanMEDS 2015 Physician
Competency Framework. Ottawa: The Royal College of Physicians
and Surgeons of Canada; 2015.
5. Swing SR. The ACGME outcome project: retrospective and
prospective. 2009;29(7):64854.
6. Ten Cate O, Chen HC, Hoff RG, Peters H, Bok H, van der Schaaf
M. Curriculum development for the workplace using Entrustable
Professional Activities (EPAs): AMEE Guide No. 99. Med Teach.
2015;37(11):983-1002.
7. Ten Cate O. Entrustability of professional activities and
competency-based training. Med Educ. 2005 Dec;39(12):1176-7.
8. Malone K, Supri S. A critical time for medical education: the perils
of competence-based reform of the curriculum. Advances in
Health Sciences Education. 2012;17(2):241-6.
9. Ten Cate O. Nuts and Bolts of Entrustable Professional Activities.
J Grad Med Educ. 2013;5(1):157-8.
10. Francischetti I, Holzhausen Y, Peters H. Tempo do Brasil traduzir
para a prática o currículo Médico Baseado em Competência por
meio de Atividades Profissionais Confiáveis (APCs). Interface -
Comunicação, Saúde, Educação. 2020;24.
11. Brasil. Ministério da Educação. Matrizes de Competências
Aprovadas pela CNRM. Brasília, DF: Ministério da Educação;
[citado 2024 Nov. 12]. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/
publicacoes-para-professores/30000-uncategorised/71531-
matrizes-de-competencias-aprovadas-pela-cnrm
12. Hsu D, Nypaver M, Fein DM, McAneney C, Santen S, Nagler J, et al.
Essentials of PEM Fellowship Part 2: The Profession in Entrustable
Professional Activities. Pediatr Emerg Care. 2016;32(6):410-8.
13. Piva JP, Lago PM, Garcia PCR. Pediatric emergency in Brazil: the
consolidation of an area in the pediatric field. J Pediatr (Rio J).
2017;93:68-74.
14. Brás J, Marques V, de Freitas D. Método DELPHI: caracterização
e potencialidades na pesquisa em Educação. Pro-Posições.
2018;29(2):389-415.
15. Ten Cate O. Guia Atualizado sobre Atividades Profissionais
Confiáveis (APCs). Rev Bras Educ Med. 2020;43(1 suppl 1):712-20.
16. Brasil. Ministério da Educação. Resolução CNRM no 39, de 2 de
setembro de 2021. Brasília, DF: Diário Oficial da União; 2021
[citado 2024 Nov. 12]. Disponível em: https://www.gov.br/
mec/pt-br/residencia-medica/resolucaoresidenciamedica#:~:t
ext=Resolução%20CNRM%20Nº%2039%2C%20de,em%20
Emergência%20Pediátrica%20no%20Brasil